To prawdziwe bogactwo witamin i minerałów niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Sezon na letnie warzywa i owoce niestety trwa dosyć krótko, dlatego warto wykorzystać go jak najlepiej. Jedząc je nie tylko dostarczamy mnóstwa wartości odżywczych do naszego organizmu, lecz także wspomagamy jego nawodnienie, co podczas upałów jest szczególnie ważne.

Postaraj się, by w każdym Twoim posiłku znalazł się jakiś owoc lub warzywo. Truskawki, jagody, maliny, nektarynki i brzoskwinie będą świetnym dodatkiem do porannej owsianki. Jeśli zblendujesz je z kilkoma listkami mięty i odrobiną wody, otrzymasz orzeźwiające i pożywne smoothie, a z zamrożonych możesz wyczarować pyszne sorbety idealne na deser w upalne dni.

Bób, groszek i fasolka szparagowa to bogate źródła białka – makroskładnika niezbędnego w zbilansowanej diecie. Mogą być oddzielnym posiłkiem, albo pysznym dodatkiem do obiadu. Jak najczęściej sięgaj też po soczyste pomidory, chrupiącą słodką paprykę, zieloną sałatę i świeże ogórki, które pomogą ugasić pragnienie. Jedząc je regularnie dostarczysz swojemu organizmowi mnóstwa cennych witamin i niewiele kalorii.